Tröttsamt!

Alla har vi någon gång varit med om att folk beter sig som skit mot en.
Att de går till attack, trycker ner en, personliga påhopp osv!
Och det är så bara så tröttsamt!
De finns runt omkring dig vare sig du vill eller inte.
Det är som om de sitter runt hörnet och väntar på att du ska komma.
Ibland träffar de "rätt dag" på en av dina dåliga dagar så att du ska må
extra dåligt den dagen!
Många av oss blir det reaktioner som tårar, hat, ilska, lägre självkänsla/förtroende.

För något år sedan så tog jag det så jäkla hårt.
Jag lät människorna göra stora sår inom mig.
Jag lät dom stoppa mina framsteg.
Jag lät deras ord bli till min sanning.

För något år sedan fick jag hjälp med min självkänsla.
Det va då jag insåg.. Att de här människorna det är de
som är de allra svagaste!

 Visst hade jag hört det förr ”men vadå,
han/hon är ju bara elak för att han/hon är avis på dig” eller ”han/hon behandlar dig sådär för att må bättre själv” eller liknande. Men jag hade inte förstått innebörden av det på djupet.



Kommentarer
Sarah

Stå på dig <3

Svar: <3
Johannna

2013-01-27 @ 13:34:27
URL: http://www.nattstad.se/sarahceciliacollin


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johannna

En blogg om mitt liv

RSS 2.0