Jobb

Jag måste få skriva av mig!
Och klaga på hur konstiga Karlskrona kommun är.
De går ut i tidningen och TV:n om att det finns så få vikarie och att
de ska ge ut si och så många jobb och vikariat.
Gå inte och säg att det inte finns vikarier när ni nekar en hel drös
som verkligen vill och är utbildade till barnskötare!
(har stått brevid några stycken som blivit nekade) 
De står verkligen och NEKAR folk en timanställning! 
Varför säger de att de vill ha in vikarier, men att de inte finns några?
Sen när det väl kommer folk som vill, ja då nekar de folk?
 
Jag fick nyss mejl från jobbet, eller ja det va Barn- och ungdomsförvaltningen
inte rektorn eller så, utan något som de mejlar de anställda i
Förskola, skola, fritidshem osv.
Det är om handlingsplanen och lite sånt..
Där skriver de: 
"Vi ha en effektiv organisation för vikariehanteringen,
i syfte att vi ska minska antalet timanställda ännu mer"
 
Jag menar hallå?! 
Hur går det ihop, jag förstår inte?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johannna

En blogg om mitt liv

RSS 2.0