Fan vad jag ha det bra

Häromdagen slog det mig.. Fan vad bra jag har det! Även om det finns folk som vill förstöra för en så mår jag ändå helt okej med den saken. Jag flyttade till Karlskrona 2maj, kände inte en massa folk men jag vet att jag kommer träffa många nya vänner på vägen! Så.. Jag flyttade ihop med Micke, han hade ett sommarjobb och jag kom hit och hade ingenting. Va arbetslös i en månad cirka, jobbade små tider som gav knappt någonting. Men vi fick ihop det med ekonomin ändå, vi behövde inte låna av våra föräldrar. Efter jag vart arbetslös en månad så får jag ett samtal av ett företag som ville ha in mig på en intervju redan om 1 timme. Visst det gick jag med på.. Det va min andra jobbintervju och jag va lika oförberädd på denna som den första. Men hade i baktankarna att "den förra gick bra, det kommer denna med göra" Jag va sjuuukt nervös för jag behövde verkligen ett jobb, tillslut sa de två killarna till varandra; Jag tror att vi ha bestämt oss, eller vad säger du? Och så kolla de på varandra och sen mig och säger, du får jobbet! Och sommarjobbet blev mitt! :D Jag visste vad jag skulle göra hela sommaren! Otrolig lättnad. Efter sommarjobbet va slut mitten av augusti så får jag ett samtal om jag är intresserad av ännu ett jobb. Jag är självklart öppen och intresserad. Hade en intervju på telefon.. Fick jobbet. Det var ett skit jobb, dålig lön, det va verkligen ingenting för mig! Sa upp mig i september.. I samma veva mådde jag sjukt dåligt så jag sa som det va till dom och slapp till och med den där månads uppsägningstiden. Det va en otroligt skön lättnad! I början av september gick jag in till AF för att fråga något, minns inte vad jag gjorde där. Men jag pratade med en tjej, inte min handläggare. Och vi kom överrens och det kändes liksom bra och hon ville hjälpa mig och erbjöd mig ett jobb bara sådär?! Hon sa, ring henne! Jag vet att de behöver vikarie. Aja.. Det är en tillfällig lösning iallafall! För som jag sagt innan, jag är öppen för alla jobb! Detta va ett jobb som lokalvårdare i Karlskrona kommun. Och där är jag anställd ännu idag. Jobbat heltid nästan från första början. Jag får vikariat efter vikariat! Känns riktigt skönt! Jag ha haft ett halv års vikariat.. I mars tar det slut om jag inte får ännu förlängt för jag vet att hon som jag jobbar för inte ska komma tillbaka då hon pluggar. Men kanske någon annan få det? Den andra vikarien som är på samma ställe som mig? Som jobbar för en som är mammaledig. Nej.. Jag vet inte. Men det jag vet är att det löser sig :)
Och i med att jag jobbat på olika ställen så träffar jag en massa nya människor! 
 
Jag har alltså inprincip jobbat sen jag flyttat hit. Det är jag så jäkla glad över! Inte nog med det? Jag ha världens underbaraste sambo! Och.. jag har en familj som stöttar och alltid ställer upp.. och älsklings familj som finns där! Och alla fina vänner! Och alla "nya vänner" som jag har träffat på vägen :))


Kommentarer
Mamma

Ja ni har haft flyt både Micke och du;) Men du är så duktiga på att ha fixat jobb! Jobben har inte flygit på dej utan att du har fått söka de själv och fått chansen till att få visa hur duktig och arbets villig du är och på så vis fått jobb!Det lönar sig att söka jobb! Kram på dej vår duktiga tös <3

2013-01-06 @ 15:42:13
Anonym


svärmor du är en underbar tjej som hjälper oss så mycket och alltid ställer upp vi finns här du kan pratar med oss om allt jag är så glad att micke träffade en så go tjej som du och att jag fick en så bra svärdotter som jag kan göra saker med du är så duktig på jobbar och ge dej inter jag se upp till dej kram

2013-01-06 @ 21:17:24


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johannna

En blogg om mitt liv

RSS 2.0