Spöken

Inatt hade jag en riktigt obehaglig och konstig dröm.
Jag förstår inte vad som menas med drömmen egentligen..
Men en sak vet jag!
Jag tror på "spöken".. De låter hemskt att säga spöken när jag känner
vilka fina människor som verkligen finns där bakom "intet"
Farmor.. Ivan.. Mammas mormor som alltid kommer och pilla mig i håret som jag ÄLSKAR!
Men ändå.. Jag drömde om den lägenheten vi ska kolla på.
Tanten som bodde där inne va gammal och jag vet inte om hon flyttade
till äldreboende eller om hon gick bort.
Men i drömmen så såg jag henne och hon va ett "spöke" jag gick in och
pratade med den andra grann tanten och sa "ser du henne?!"
"vi måste få över henne till andra sidan" "hon måste få frid" mm.
Det va jag och tantens barnbarn som såg henne, de andra trodde att vi drev..
När jag vaknade var jag yr och jag visste knappt vart jag va.
Va det sant? Eller en dröm? Jag hade ingen aning, det va så verkligt!
Men nu efter så vet jag såklart att det va en dröm.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johannna

En blogg om mitt liv

RSS 2.0