Soppa

Vi brukar inte äta soppa, jag gör Aldrig det.
Men när jag var hos mamma en runda så hittade jag ett recept på soppor
i tidningen "söndag" och fastnade för denna soppan!
Den heter köttfärssoppa med tacosmak, jag bara älskade de!
Och älskling som avskyr soppor.. Till och med han tyckte om den!
Kände mig en aning stolt där, att jag fick i han den med :-)
 
4 potioner, Köttfärssoppa med tacosmak:
- Blandfärs
- 4-5 potatisar
- 2 morötter
- smör till att steka färsen
- 8dl vatten
- 3msk kalvfond eller 2 buljongtärningar
- 1 förpackning krossade tomater (500g)
- 2msk tomatpuré
- 1 påse tacokrydda
 
Skala och dela potatisen och morötterna i bitar.
Hetta upp i en gryta med smör och stek färsen.
Tillsätt potatisen och morötterna och fräs ytterliggare 3-4min.
Häll på vatten, fond/buljongtärningarna, krossade tomater, 
tomatpuré och tacokryddan.
Koka upp och låt soppan sjuda i 10min eller tills potatisen och
morötterna är klara!
 
Smaklig måltid!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johannna

En blogg om mitt liv

RSS 2.0