Stannar upp

Ibland undra jag vad jag håller på med.
Jag stannar upp och funderar på vad jag nyss gjorde.
Det enda jag gjorde var att följa mitt hjärta, är det så fel?
Nej, det ska inte vara fel.
Man har en egen vilja, men jag har alltid följt andras vilja.
Det är slut på det, jag ska med göra/säga vad jag vill utan
att någon blir sur och aldrig prata med mig igen.
Det är bara löjligt. Jag är en ny människa, ta mig som jag är eller dra.
Jag är den jag är, jag är den jag vill vara och jag gör saker för
min egna skull inte för någon annan!
Det är starkt att säga nej till någon när man alltid ha sagt ja till allt.
"Men du har väl inte sagt ja till allt?"
Jo, det har jag! Exakt allt, någon enstaka gång för att jag vill.
Men aldrig sagt nej när jag egentligen vill säga nej.
Ett stort steg för mig, ett litet för någon annan.
Men kan säga att jag tycker inte synd om personen som nu står där själv.
Utan någon att umgås med, bara för att jag nu vågar säga vad jag verkligen tycker.
Alla ska få göra det utan att sura.. get a life.
Söta cindra, <3


Kommentarer
Emma

Bra skrivet! Det är bra att du är dig själv de ska man vara. Och för de som inte acceptera de ska du inte lägga någon energi på. För du är bra precis som du är. Skit i de som inte acceptera dig för den du är, de människorna vet inte vad de är dem går miste om. En helt underbar vän. Men lägg bara energi på de människor som du tycker om och de som tar dig precis för den du är <3

2012-03-18 @ 10:11:36
Johanna

Aw! Det ska jag göra, för jag har insett nu hur det verkligen ser ut och nu kan Jag säga vad jag tycker och tänker till personen. <3

2012-03-19 @ 17:56:45
URL: http://xalone.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johannna

En blogg om mitt liv

RSS 2.0