Är de sant?

Jag lades in för operation den 21, och opererades den 22november. Så vi kan säga från slutet utav november till idag, nästan 3 månader där mellan. Har jag gått ner 10kg, förstår ni? 10kg? 11cm i midja? Jag tycker det är grymt. För efter operationen låg jag i många veckor, fick ta mig fram i rullstol längre streckor. För cirka 1-1½ månad sen vågade jag gå utan kryckor här hemma, ett stort steg för mig då denna operationen var stor och större än vad jag kunde tänka mig. Det betyder iallafall att jag ha gått ner 10kg trotts att jag inte rört på mig, när jag valde att ta kryckorna istället för rullstolen det var då jag började gå lite men det var inte några långa streckor. Rätt sjukt att jag gått ner bara genom att äta mindre potioner och oftare istället, och givetvis rätt mat. Självklart har jag unnat mig en chokladbit någon gång då och då (a) Hade kanske gått ner de dubbla om jag vart ute och gått och var nere på gymmet som jag va innan operationen? Men det är inte så lätt när man inte kan eller få stödja på det, och inte ha muskler i benet eller någonting. Men nu känner jag att jag är så jäkla på G med mitt knä & lår så jag hoppas att jag skulle kunna sätta igång snart! Kände mig så glad så va tvungen att skriva av mig och så skrev jag det för att folk säger "man kan inte gå ner i vikt utav att bara äta rätt, man måste träna med."
Men hallå?! Jag kunde inte träna, jag kunde inte gå, jag var beroende utav alla i min närhet, jag klarade inte mycket själv. Men jag klarade att gå ner i vikt trotts att jag låg på soffan större delen utav mina 2månader! Men självklart så mår man bättre utav att få motion med, jag mådde redan dåligt pga operationen så ja, ni kan tänka er hur många 1000tårar jag hade på mina kinder varje dag. Tänka kan ni, för veta det gör bara dom som gjort samma operation som jag gjort och läkarna sa att det inte är många som vill göra en sånhär i Sverige.


Kommentarer
Hundretards

Var gärna med i veckans blogg..! :)



http://hundretards.blogg.se/2012/february/veckans-blogg-1.html



Kram!

2012-02-20 @ 16:59:33
URL: http://hundretards.blogg.se/
Mona

Du är så fantastiskt duktig så du anar inte <3 Vi är så stolta över dej och vad du kan och som du kämpar på även i alla dina motvindar du har haft! Det är inte många som har gått igenom så mycket som du har gjort! Du är så stark och vi finns här för dej <3<3<3

2012-02-21 @ 15:21:37
Johanna

Tack kära mamma <3

2012-02-21 @ 16:07:35
URL: http://xalone.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johannna

En blogg om mitt liv

RSS 2.0