ser mörkt ut

likadant denna morgonen jag vaknar inte bra.
vad är det som händer egentligen?!
vaknade täpp i näsan och värk i knät på samma gång.
jag ser fan inget ljus längre! kan någon tända ett ljus åt mig?
ett stort så att jag ser det och hittar ut härifrån denna grottan!
kallt är det ute med, -9 vågar man sig ut idag?
tänkte jag skulle ut en sväng men vi får väl se framåt dan.
klockan är ju bara 10:36.

två månader sen du försvann ifrån oss.
jag tänker på dig ofta.. jag tänker på er.
hade velat se er 2 tillsammans, för nu är ni tillsammans.
igår tänkte jag extra mycket, jag har bara mormor & morfar kvar.
de bor inte ens ihop så jag har egentligen dubbelt av dom.
men det blir inte bättre för det.
mormor kommer alltid vara min mormor.
för morfars sambo är inte som en mormor.
men morfar kommer jag alltid ha 2 utav.
jag ser er båda som "morfor" även om en är redig & en låtsas.
du är stark mormor, jag trodde inte du skulle orka såhär länge.
det är FÅ väldigt FÅ som kämpar om ett liv när de ha KOL.
de lever i 2-3år efter de diagnostiserats på de.
men du lever på +, du går över tid och det är att kämpa!
att visa att man vill vara kvar.
att man inte ger upp bara för att de ha sagt att man lever max 3år till.
ditt finska blod och envishet växer som bara den.
tur att jag fick det utav dig :D



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johannna

En blogg om mitt liv

RSS 2.0