Älskar AF

Vet ni en sak? Jag älskar arbetsförmedlingen!
Vet ni vad jag mer älskar? Ärtsoppa!
Nej, nu ljög jag.
Jag hatar arbetsförmedlingen och jag hatar ärtsoppa.
_______________________________
Jobbar man på arbetsförmedlingen så ska man ha koll.
Ja, man ska ha koll på saker i massa olika sorters jobb.
Men det är inte alla som förstår och kan ha koll på saker.
Jag kan det och jag har sett att de inte har någon koll på saker.
Får inga pengar av försäkringskassan pga DOM.
För att min handläggare inte har koll, jag och många andra vet
att det funkar inte att leva på en deltids lön.
Dom ska väl vara glada att man ha skaffat något jobb överhuvudtaget?!
Hur många fixar jobb på egen hand?
Hur många FÅR jobb pga ens mamma/pappa/släkting?
Många som helt enkelt FÅR ett jobb bara för att man har en släkting som
jobbar där och där..
Jag har ingen släkting som kan fixa ett jobb.
Många personer är inte framåt, alla har inte "efternamnet".
Jag är SJUKT stolt över mig själv som fixar min första jobbintervjun och får jobbet!
Att äntligen få napp från ett jobb av alla jobb man sökt.
Jag har sökt en uppsjö av jobb, men har fått som svar att jag inte ha rätt utbildning/erfarenhet.
Fine, jag valde lite fel program som de idag kallar "fel program" "dåligt program" osv.
Jag tänkte väl inte på att jag MÅSTE utbilda mig senare?!
För egentligen visste jag att jag inte skulle orka utbilda mig.. Men hur lätt är det att
börja fundera på vad man vill bli när man är 14 bast?
Hade roliga år på gymnasiet iallafall och nytta av de jag lärde mig ha jag haft.
Men nu då? Nu är jag lokalvårdare...
Det är ingen hitt, jag går och tänker på pengarna jag får för bra lön är det.
Funderar vidare på vad jag vill jobba med, hittar inga svar .. bara tomma tankar.
Nu går tankarna över styr .... "vad ska vi äta idag?"
Någon som har förslag på middag? Börjar få ont om ideér.
Tänkte göra någonting av lax .. Vi får se helt enkelt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johannna

En blogg om mitt liv

RSS 2.0