namnlös dikt

tjejen utan framtid.

Alla har nog någon gång kännt att ingenting känns rätt.
Att allting är skit och att alla kollar på dig lite snett.
Jag har bett om hjälp, men ingen som vill hjälpa, ingen som förstå.
Åh! Jag kan inte tänka klart, alla tankar döda mig!
Ni.. liksom trampar ner mig som en dörrmatta.
Jag har redan legat där nere..
Jag har tagit mig upp..
Men du vill bara ner med mig igen.
Jag är trött på att alltid kämpa.
Vad har du emot mig?
Ser du inte att det sårar? Ser du inte att jag lider?
Ser du inte mina tårfyllda ögon?
Det har blivit en kamp mellan mig och livet.
Fast det skulle ha vart en kamp mellan dig och mig.
Jag förstår inte varför..?!
Du visste att jag hade fått upp en livsglöd,
men den har du blåst bort.
Jag ser inget hopp nu, det tog du ifrån mig.
Jag har kämpat, klättrat & fallit, från toppen till botten.
Du har krossat min spegelbild och min skugga avskyr mig.
Hur ska jag klara mig?
Ska skiten bara rulla vidare?
Ni kan inte säga "livet går vidare.."


Kommentarer
mikael pettersson

vem har tagit ifrån ditt hopp? :(

2011-09-29 @ 20:08:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johannna

En blogg om mitt liv

RSS 2.0