vänskap

jag är glad att jag har
två äkta vänner,
två som jag kan lita på,
två som alltid ställer upp i vårt & tort.
jag nämner inga namn, ni vet vilka ni är.
vet inte vad jag skulle göra utan er,
skulle jag kunna leva? nej.
vänner är det viktigaste i mitt liv.
man har sin familj, men det är inte samma sak.
men tänk på dom som inte har en familj?
som inte har mamma, pappa, syskon, mormor,
morfar, farmor, farfar, faster, farbror, morbror, moster,
kusiner, sysslingar, pysslingar och allt vad de heter.
vad är dom?
vad är dom för något utan sina vänner?
dom är ingenting..
ingenting är bra i deras vardag.
jag kan säga att jag skulle inte kunna leva
utan min familj, jag står inte hela min släkt nära.
men jag vet vilka dom är.. jag vet vad dom betyder.
folk säger "efternamn är den bästa familjen"
hur kan man?
inför någon annan som inte har någon riktig
familj säga så?
jag förstår inte redigt..
kanske för att jag kan tänka mig in i situationen?
kanske för att jag bryr mig om andra mer än mig själv?
jag vet inte..
jag tycker inte om sådant..!



Kommentarer
emma

aww, jag blir tårögd. Vet inte vad jag ska säga. Att få ha en vän som du har bara funnits i mina drömmar förut. Nu när de blev sanning kan jag inte förklara vad vår vänskap betyder för mig. Ja kan inte säga hur det är att ha en riktig familj, det har jag aldrig kunnat, men efter jag träffat dig har jag alltid kunnat säga hur det är att ha en riktig vän, en vän som alltid finns där. en vän som stöttar en i alla lägen. Du är en sann vän, en vän alla skulle behöva. Utan dig som vän är jag ingenting. Om jag är ledsen finns du där och tröstar mig. Tack för att du finns. vänner för alltid <3

2011-10-19 @ 21:18:47
URL: http://emmaalskardennis.blogg.se/
Johanna

Aw, så söt du är vännen! :) Tack för att DU finns! <3

2011-10-19 @ 23:02:45
URL: http://xalone.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johannna

En blogg om mitt liv

RSS 2.0