mål

dagarna går, jag känner lite förbättring för varje dag.
men alla dagar är så olika.
ibland vill jag dö av all smärta, men jag vet att det finns
dom som har det värre än mig.
men jag vet även att det finns de som har det bättre än
mig och som klagar för något litet.
varje dag när jag ligger och funderar så kommer jag
på lite klokare grejer, ja faktiskt så är det så!
jag har tänkt på en grej idag..
varför ska man följa "lev dagen som om det vore den sista"
så vill jag inte ens tänka...
att varje dag tänka, imorgon kanske jag inte lever så jag
måste säga till alla hur mycket jag älskar dom.
jag måste göra allt jag vill.. osv.
det kanske bara är jag, men jag förstår inte de ordspråket.
någon kanske kan förklara det för mig? hur tänker Du?
jag ser framåt hela tiden, jag sätter upp olika mål i mitt liv,
det är så jag tar mig framåt.
nu när folk tror att jag bara "ligger där hemma" egentligen så gör
jag ju inte det, för det första så jobbar jag hemma med 2 jobb!
jag tar mig igenom de svåra stunder i mitt liv med, jag löser grejer.
som många andra kanske slipper eller helt enkelt struntar i.
det spelar ingen roll vad folk tror, jag vet vad jag gör :)
jag är stark!
.. men som jag sa, jag sätter upp olika mål.
då tänker ni? hur kan ni det? eller så förstår ni mig.
nu när jag är dålig så har jag ett mål varje vecka, nästan varje dag!
fattar ni vilken kick man får varje kväll? nja, det vet jag inte.
för jag blir så grymt glad och stolt över mig själv!
jag har blivit en helt ny människa på sista tiden.
jag förändras hela tiden och det blir alltid till något bättre,
iallafall vad jag tycker och mina underbara föräldrar som betyder allt för mig!
just nu ser jag massa negativa saker, men jag kan inte bli nere för det.
det kan inte fördärva allting?!
jag får ju försöka hitta en lösning och så, så är det bara.
man kan inte heller lösa allt och då får det helt enkelt bara vara så.


Kommentarer
Emmy

bra skrivet gumman =) jag är så stolt över dig!!

håller med om "lev dagen som om det vore den sista" att man ska inte tänka så! du är stark!



många pussar till dig gumms <3<3<3<3

2011-11-28 @ 23:39:20
URL: http://Fallenangelx.blogg.platsen.se
Johanna

Tack sötnos! Vi är starka :)

<3333

2011-11-29 @ 13:28:27
URL: http://xalone.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johannna

En blogg om mitt liv

RSS 2.0