3 årsedan

För ca 3år sedan så låg man där på sängen och väntade
på att man skulle bli iväg körd till operationen.
När jag kommer dit säger dom "var det vänster elr höger armbåge?"
"Öh, inget av det? Det är vänster knä?"
Dom ser förvirrade ut och började ställa frågor till mig för att se till
så att dom ha fått in rätt person, innan min läkare kommer.
Jovisst, det hade dom ju .. men typ fel journal.
Efter ett tag satte jag mig upp och fick börja tvätta mig själv på knät
en bra bit upp på låret och ner på smalbenet, men den här äckliga
gula sörjan som ska rengöra och så.
Sen var det dags att sova i 3-4 timmar.
Vaknade upp och var helt påverkad utav narkoset och började
leka med den där grejen man har på fingret samtidigt som jag kollade
på skärmen och såg att det gick upp och ner när jag rörde fingret.
Lagom road, jag vet!
Sen fick jag en bit mat, i med att man ska fasta och såntdär.
Det var inte helt fel.
Sen pratade jag med mamma och så, innan hon skulle köra hem
och lämna mig där. Det var hemskt.
Jag hatar att vara ensam! :o
Låg där.. kunde inte sova.. blev tryckande på knappen för varje gång
man skulle resa sig upp, gå på toa eller bara ta lite vatten.
Kände mig lagom jobbig ;D
Men denna operationen jag ska göra nu blir omvänd.
Jag ska börja med att sova där en natt och sen på morgonen så ska
jag opereras, låter konstigt.
Men hoppas att jag slipper sova där två nätter det är så jäkla drygt.
Sist fick man inte ha mobilen på, någon som vet om man får det nu?
I Karlskrona, alltså.
Jag vet att i Växjö så har dom haft det ett bra tag att man får ha den på.
Vore inte allt för fel med lite sällskap när man är där ;o
Jag hoppas att detta blir min sista operation när det gäller knät!
Har gjort fyra stycken, vi ser ju hur dom har gått..
Ska ha någon jävla järnstång grej i knät typ 0_o
Duktigt läskigt.. sen ska jag då vrida lite på den och så.
Känner mig jätte peppad inför operationen :D
En annan tråkig sak är att jag inte kan vara med när vi har öppet hus
hos Johanna med Mary Kay.
Men jag hoppas även att jag ska vara pigg och glad + massa smärtlindrande :D
Att jag kan ta mig dit och vara med ändå :)
Idag ha det vart möte på FU, drygt.
Det stod att det skulle vara i 3timmar det tackade jag och tanterna för
att det INTE var, annars hade det vart knepigt.
Men tydligen så måste det vara så för att Arbetsförmedlingen ska godkänna det.
L-Ö-J-L-I-G-T !!!
Men ändå..
Får se vad kvällen har att erbjuda :)
Är sugen på att hitta på något, ska ut tror jag iallafall.
Har inte så mycket mer att skriva.. känner mig dryg ;D
byyyyyyye!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johannna

En blogg om mitt liv

RSS 2.0