alla <3 - dag

Vet inte vad jag tycker om den dagen, det har aldrig hänt någon speciellt för min del.
Men denna gången var helt underbar och jag har världens finaste kille!
Vi började "fira" lite i helgen först fick jag en blomma för att jag klarat körkortet
ja och så fick jag ett kort på det med.
På söndagen hade vi lite tid för oss själva vi var ute och åt på restaurang,
sen gick vi hem och älskling fixade lite efterätt kladdkaka & grädde.
Efter det så fick jag ett paket med geléhjärtan & ett kort där han hade skrivit
många fina ord <3
Sen åkte jag hem och allt var som vanligt typ.
På igår.. då det egentligen var alla <3 dag så plingade det på dörren och då var det
en bukett med rosor som älskling hade skickat hit & ett kort som hängde där inne,
hur sött är inte de då? mmm, jag älskar dig mer & mer! <3

 

och på tal om alla <3 dag, hur firade du det?
firade du det överhuvudtaget?

Många tycker ju att det är en löjlig dag & ett löjligt påhitt,
varför man ska visa sin kärlek just på denna dagen? osv.
Affärerna säljer massivs med saker för att tjäna pengar osv.
Men.. vi har ju faktiskt mor & farsdag med!
Det kan ju vara samma sak, varför uppskattar vi inte våra föräldrar
varje dag? Kom inte och säg att ni gör det, för det är INTE många som
gör det varje dag.
Jag brukar aldrig "fira" alla <3 dag och inte älskling heller,
men det han gjorde var sjukt gulligt!
Sånt kan man inte tacka nej till, haha.
Man behöver inte ge saker till varandra bara visa att
man tycker om varandra.
Man kan sitta hemma i soffan och mysa lite man behöver inte
gå ut på restaurang, bio och allt vad det är!
På alla <3 dag "fira" man inte bara pojk- & flickvänner, det borde ALLA veta.
Man kan "fira" det med vänner & familj, seriöst!
Det är inte varje dag man gör någonting med familjen till exempel.
Det skulle man kunna göra om man inte ha någon speciell person i sitt liv.

Jag tycker att alla ska sluta klaga på att det är en så in i helvetes dålig dag.
Varför inte bara uppskatta varandra och visa att man älskar varandra istället?
Det hade vart mycket finare :)

Det behöver inte vara en big deal för att "fira" alla <3 dag!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johannna

En blogg om mitt liv

RSS 2.0