dan före dopparedan ;)

igår kom jag ner till julmarknaden woho!
riktigt kul att träffa människor man knappast ser annars..
men även mysigt att kolla runt lite, fick liiiite julkänsla iallafall.
någonting jag märkte va, fan va Ronneby är dålig anpassad till
dom som har rullstol, jag hade gått under om jag hade haft
rullstol på heltid men det är inte bara rullstol utan dom som har
rullator med? det kanske inte är så konstigt att butiker läggs ner osv.
det är ju de äldre som har tid på dagarna att springa runt i affärer,
men det kan de ju inte om de ha rullstol eller rullator?!
det enda de kommer in i är JC, VM shop och gallerian typ.
men inga små affärer, de som har 2-3 och fler trapper upp.
dom kommer man inte in i ju?!
och något som va ännu dåligare va att man inte kommer runt
bland stånden för att det var för tjocka sladdar som låg där.
inte ens de på rullator kom runt då fick man gå upp igen och runt allt.
nae, jävligt dåligt om jag tänker efter. man tänker inte så när man inte
sitter i den sitsen men de som arrangerar de borde ju tänka lite tycker jag.
men men, fick panik ändå utav allt så blev inte där så länge faktiskt.
knappt 2 timmar, men det blir väl så när man inte kan göra allt som man
vill och när man inte kommer runt överallt. dåligt anpassat.
på tal om annat .. jag har mycket att skriva av mig idag så detta kommer
nog att bli långt, står ni ut? njaaaa ;)
idag har jag och min bästa underbaraste pojkvän varit tillsammans i
1 år och 9 månader, 640dagar! jag bara älskar dig <3
imorse så fick det bli ett samtal till vårdcentralen, men fick bara vänta
2minuter innan de ringde upp igen HEEELT OTROLIGT snabbt gick det idag.
och fick åka ner efter en timme och fick samma sjuksköterska som innan
det var nästan ännu skönare så man slipper babbla om allt igen och igen ;)
+ att jag tycker om henne sjuuukt mycket, bästa sjuksköterskan jag haft!
det var så att de har sytt ihop en muskel (tror jag) i knät och sen är det sån tråd
som löses upp och försvinner helt enkelt.
men så hade denna på något vis krypit ut så en liten bit hängde utanför.
jag trodde först att det var en ruva, men nu när allt är borta så insåg jag ju att
det var någonting annat så var tvungen att kolla upp det.
i med att det blev rött och irriterat, hatar sånt. :p
de drog i den och kunde klippa av den lite, sen tryckte de in den i knät igen
och sen la de en stor klick med något geleaktigt och sen kompress och sånt.
så tråden ska mjukas upp och försvinna in i knät, sen ska det vara bra antar jag.
gjorde sjukt ont när de drog och skärde i den. och jag är tålig annars! :o
äääänyway!
nu ska jag äta lite maud. rotfruktsgrattäng och något kött :) gott!
sen ska jag få upp bror min och göra lite julgodis, det är hans och min tradition ;)
sen ska jag duscha och sånt, i med att det tar tid nu när jag inte kan gå och böja knät osv.
men nu.. äta lite mat :)


Kommentarer
mikael

jag älskar dig med :)<3<3

2011-12-23 @ 20:20:08


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johannna

En blogg om mitt liv

RSS 2.0