Jullista

Jullista!

Pepparkakor - Lussebullar
Ischoklad - Marsipan
Köttbullar - Prinskorv
Julkorv - Julskinka
Lax - Sill
Revbensspjäll - Janssons frestelse
Ris a la malta - Risgrynsgröt
Rullsylta - Pastej
Glögg - Julmust
Ris a la malta - Risgrynsgröt
Ge -
Hemma - Borta
Utomlands - Sverige
Mysteriet på Greveholm - Dieselråttor och sjömansmöss
Chokladkalender - Paketkalender
Plastgran - Äkta
Arne Weise - Ernst



Hur och med vilka ska du fira jul i år?
Jag åker till Kalmar för att fira med mina 2 kusiner, min moster & hennes man, myys!

Vad önskar du dig i julklapp?
Jag har inte önskat mig något.

Vilken scen är bäst ur Kalles Jul klockan 15 på julafton?
Jag tycker om julklappsverkstaden ^_^

Brukar dina julaftnar leva upp till dina förväntningar?
Nej, när jag var liten så var dom bäst. Nu är ingenting som förr.

Har du firat jul utomlands någongång?
Nix, tycker om att fira hemma med när och kära.

Vilket jullåt är den bästa?
Ojj! Jag tror inte jag kan välja en faktiskt (a)

Vilken julfilm är den bästa?
Det var jäkligt svårt, jag minns aldrig var filmerna heter x) duktigt!

Har du varit Lucia någongång?
Ja, när jag var liten.

Berätta om ett julminne som betyder mycket för dig:
Jag kan inte säga att jag minns alla mina julaftnar som liten. Men jag tycker ändå dom var bäst! Alla var samlade, nu är vi inte ens en hel familj. Förr var det mamma, pappa, bror, farbror, faster + sambo, farmor, mormor, låtsas morfar, morfar, moster, philip, oscar och Magnus. Det kändes som en riktig jul när alla var samlade, det är det nu med. Men på något vis så är det mycket mysigare när man är allihopa :) Saknar att inte fira med farmor, mormor, låtsas morfar och morfar.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johannna

En blogg om mitt liv

RSS 2.0