sviken?

Självklart gör det ont när man lovar saker men man väljer att inte fullfölja det.
Eller så är det tvärtom, när du förväntar dig att något ska ske för att du har
bestämt något med en vän och så blir det inte så.
En fika blir inte av och där sitter du och får inte reda på varför h*n inte kom?
Händer detta allt för ofta sen blir det slitningar i vänskapen.
Det spelar ingen roll om det är en nära vän, alla kan svika oss mycket, och även du själv.
Gång på gång sviker vi oss själva, vissa lägger inte ens märke till det.

Man lovar sig själv, sin kropp och sitt hjärta jätte många saker som man kan bli glad över.
"Jag ska röra på mig mer, jag ska minska mitt kontrollbehov, jag ska äta nyttigare,
jag ska röra på mig mer, jag ska sluta röka, sluta dricka alkohol
, osv"

Vi tror på orden som kommer ut ur munnen på oss.
Men lovar vi något så lovar vi något, eller hur?
Men när det gäller oss själva så sviker vi oss själva
utan att vi ens märker det? eller ser vi att vi sviker oss själva?

Det kan sluta med att man ändå blir sittandes med en chipspåse i handen
även om vi lovat att vi inte ska göra det, men ändå gör det ont någonstans inom oss.
Det kan bli en smärta som gör att vi reagera med värk eller spänningar,
men vi tror att det kan vara stress, irritation eller liknande.
Vi vet inte varför vi är irriterade men det kan vara ett svek från din egna sida.

Varför lovar man så mycket när man aldrig kan hålla det?
Acceptera det som det är i nuläget.
Välj istället ut saker som du SKA, LOVAR och VILL hålla.
Det behöver inte vara många saker, räcker med ett.
Samma sak när föräldrar säger saker till barn..

Föräldrar kan säga:
- Slutar du inte skrika nu så får du aldrig mer någon glass!
- Är ni inte tysta nu så vänder vi och åker hem! (med en fullpackad husvagn & ska vända hem 20mil)
I de fallen säger jag ha-ha visst, lycka till typ!
Aldrig mera glass? Haha!
Vända med fullpackad husvagn efter att ha kört 20 mil? Haha!
Det var exempel på tomma löften.

 

Tänk igenom löften som du vill, ska och kan hålla.
Gör det inte bara för att ha ett löfte som du sen ändå
aldrig kommer att genomföra.
Då är det ingenting mening med ett löfte.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johannna

En blogg om mitt liv

RSS 2.0