förlovning

av någon anledning så har jag hört mycket om förlovning nu
på senaste tiden.. och ibland undrar jag varför?
det finns ingen åldersgräns på förlovning men varför tar
alla en förlovning som "ingenting" typ.
en förlovning enligt mig ska betyda något, det är ingenting
man gör bara för att det är roligt, eller för att man ska visa sig vuxen.
många jag träffat och hört om, ha varit tillsammans i 2-3 månader
och ska redan förlova sig?
oftast tar det slut för att dom bråkar.
vadå? livet har sina upp och nedgångar..
ska och vill man leva med varandra så löser man det,
man löser allting tillsammans, eller?
i dom första 2-3 månaderna är man troligtvis fortfarande nykär.
många förlovar sig hit och dit, när dom är 18
har dom vart förlovade 2-3 gånger.
snart ser folk inte det fina i det.. för det ha blivit
så "vardagligt" att man förlovar sig.

men folk gör vad dom vill och känner för,
tycker bara det är lite synd att man inte tänker igenom
det ordentligt innan man gör någonting.

jag klagar inte, säger bara vad jag tycker.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johannna

En blogg om mitt liv

RSS 2.0