dumlemuffins

idag har jag bakat dumlemuffins, så sjukt goda!
alla här hemma gillade dom.
mamma ska ha med sig "fredagsfika" imon till jobbet,
i med att hon inte gillar att baka så fick jag ställa upp!
snällt, jag vet (;
tyvärr blev det inga bilder med!



Dumlemuffins (ca 15 st)

100g smör
2 st ägg
2,5 dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
1 krm salt
2 dl vetemjöl
0,5 tsk bakpulver
1 påse dumlekolor

Börja med att smälta smöret, låt det sen stå och svalna.
Börja vispa ägg och strösocker pösigt.
Sedan rör i vaniljsocker, salt, vetemjöl och bakpulver samt det smälta smöret.
Fyll muffinsformar och tryck sedan ner en dumle i varje muffin.
Grädda i nedre delen av ugnen i 200 grader 10-12 minuter!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johannna

En blogg om mitt liv

RSS 2.0